woensdag 22 juni 2011

natuurlijk werk

Zo meteen de natuur in. Even met GroenLinks door het Savels Bos. Tegen de schemering wil je daar nog wel eens een beestje zien. Ik heb geen idee wie ik vanavond ga ontmoeten en of ze stil genoeg zijn om wild niet te verjagen. Maar de gids, die ken ik, en daarmee ga ik graag de natuur in, want hij is zo iemand die dingetjes tussen het groen uithaalt waar je het bestaan niet eens van droomde.

Hij is ook degene met wie ik er al jaren in slaag om welk Kinderboekenweekthema dan ook aan de natuur te linken. Dit jaar heeft hij plannen waarvoor heldhaftigheid absoluut vereist is. En zeker die van mij, want ik ga hem assisteren. Dat kon ik eerder nooit omdat de hele organisatie van het openingsfeest bij mij lag en ik dus voortdurend mensen aan mijn jas had hangen die iets moesten, wilden, niet begrepen. Maar dit jaar gaat de bieb het doen en dus hoef ik mij alleen maar druk te maken om de boeken en de schrijvers. Makkie, daar kan ik nog wel wat griezelig of glibberig groen bij nemen.

Wel fijn dat we nu toch nog even gaan wandelen want het delegeren van mijn werk, had tot gevolg dat Peter en ik dit jaar onze vergandeling, een ijzersterke combinatie van een wandeling met een vergadering niet hoeven te maken. Maar we treuren niet, dit jaar gaan we vergorkshoppen.

1 opmerking: