donderdag 22 maart 2012

Wat doe je, wat doe je?


Er verschijnen twitterberichten op de facebookpagina van de Boekenwurm, die misschien niet iedereen begrijpt. Ik experimenteer op dit moment met lezen en middelbare scholieren. Ik hoop natuurlijk dat ik een weg vind om het plezier in het lezen te stimuleren, maar of dat en in hoeverre dat doel bereikt gaat worden is nog onbekend. Ik geloof erin.

Een van de dingen die ik in die lessen (maar dat zijn het eigenlijk niet) leesstimulatie (klinkt als een oude fiets, maar ik wist niks beters en leesbevordering is helemaal zo'n miepenwoord) wil, is dat de leerlingen zich serieus genomen voelen in hun uitingen over lezen. Daarvoor heb ik het twitteraccount @zijlezenwel ingericht met de bedoeling vanuit iedere bijeenkomst een paar tweets te plaatsen. Die uitspraken kies ik in overleg met de groep waar ze gemaakt zijn.

Afijn, gisteren heb ik mijn eerste drie groepen gehad en morgen krijg ik er weer vier. Welk studieniveau en welke leeftijd ze hebben... dat zie ik morgen. En jullie dus ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten